Rabu, 26 Mei 2010

RAMBUT TERBELAH


Petanda sel bermutasi menjadi abnomal sel ialah hujung rambut terbelah. Kemungkinan ada peradangan dalam tubuh,perlu dipastikan terlebih dahulu dengan pemeriksaan yang menyeluruh di hospital. Wanita lebih mudah terkena ketumbuhan daripada lelaki terutama pada rahim. Banyak sebab berlaku demikian tetapi penawar daripada pewarna kunyit adalah yang terbaik untuk pembersihan rahim.

Curcumin telah terbukti digunakan dalam perubatan Jawi sebagai ubatan yang berkesan pada tahap awal. Produk curcumin bukannya 100% daripada kunyit tetapi ia disinergikan dengan lada hitam untuk meningkatkan lagi keberkesanannya. Jika boleh saya sangat mengharapkan semua kaum wanita menggunakan curcumin sebagai amalan harian.

Selain daripada itu,curcumin juga digunakan sebagai ubat alzimer(pelupa) dan ia mengandungi antioksidan yang tinggi untuk mengeluarkan racun(logam berat) dari tubuh disamping ubat makan untuk mata yang rabun(catarak). Orang yang mengetahui khasiat kunyit pasti tidak akan meninggalkan penggunaan herba ini. InsyaAllah.

Sumber: Tn Haji Ismail bin Haji Ahmad, Pengarah Urusan HPA

P/S: Curcumin= Kunyit..kalau tak kenal cuba search dengan pakcik Google atau makcik yahoo.
Untuk perubatan di cadangkan produk curcumin ini..Selamat Beramal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan